6 листопада 2020 року в Надеждівському ЗПЗСО відбулася математична інтелектуальна гра «Мужність проти краси» серед учнів 8 та 10 класів. Збірні команди хлопців та дівчат показали свої знання з математики. Захід проведено в рамках Року математики в Україні.
Вивчення понять, законів математики та логіки, розв’язання математичних і логічних завдань вимагає розумових зусиль. А навіщо це взагалі потрібно?Навіть якщо ви переконані, що життя вашої дитини не буде пов’язане з математикою, рекомендуємо все одно прочитати цю статтю, щоб як мінімум самому переконатися, що математика викладається у школі не дарма.
Як регулярні спортивні тренування «прокачують» тіло, роблять його здоровим, дужим і витривалим, так регулярні заняття математикою «прокачують» мозок — розвивають інтелект і пізнавальні здібності, розширюють кругозір. Математика закладає навички ефективного і швидкого навчання чому завгодно. Все це відбувається завдяки «перетворенню в людину мислячу».
Вчені зі Стенфордського університету в США вивчили процес розв’язання людиною математичних завдань і з’ясували, що дорослі люди використовують для цих цілей мислення і доведену до автоматизму навичку «діставати» з пам’яті вже наявні там відповіді. І ця звичка «думання», осмислення і запам’ятовування інформації, формується у школярів віці завдяки математичним вправам.
Для правильного розв’язання математичних і логічних завдань потрібні уважність, наполегливість, відповідальність, точність і акуратність. Чим регулярніше дитина тренує ці «м’язи характеру», тим сильнішими вони стають, тим частіше допомагають дитині у вирішенні не тільки навчальних завдань, але й життєвих проблем.
Саме ранні математичні здібності — вірна передумова до того, що в подальшому дитина буде не тільки добре розуміти математику, але і процвітати в інших шкільних дисциплінах. Далі за значущістю внеску в навчальні успіхи йдуть навички читання і здатності керувати своєю увагою.
До того ж математика — наука міждисциплінарна, вона тісно пов’язана з фізикою, географією, геологією, хімією. Соціологія і економіка невіддільні від математики, і багато висновків навіть звично гуманітарних наук, таких як лінгвістика, журналістика, спираються на математичні моделі й поняття, математичні та логічні закони.
розв’язання. Дитина вчиться міркувати, вибудовувати послідовності, продумувати алгоритми, жонглювати відразу декількома поняттями, і ці навички входять в звичку. Завдяки математиці ми позбавляємося і шкідливих звичок: не домислюємо, а оперуємо тільки точними термінами; не просто механічно запам’ятовуємо інформацію і правила, а оцінюємо їх, аналізуємо, розмірковуємо, щоб зрозуміти і засвоїти новий матеріал, чи новий життєвий урок.
Якщо 10-15 років тому перспективним вважалося вивчення іноземних мов, то зараз вільним володінням кількома мовами нікого не здивуєш. Тепер професійна затребуваність багато в чому залежить від розуміння технологій, вміння мислити, абстрагуватися і здібностей до вирішення нестандартних завдань. Вкрай складно обійтися без знання математики тим, хто хоче працювати в сфері IT.
До того ж результативні заняття математикою надають впевненість в собі, адже успіхи в ній вимагають завзятості в прагненні розв’язати найскладніші, іноді, на перший погляд, «нерозв’язні» завдання і проблеми.
Розв’язання математичних завдань допомагає поліпшити емоційний фон — це заняття здатне позбавити тривоги, допомагає контролювати емоції та попереджає стрес.Таких висновків дійшли вчені з Університету Дьюка в США, які зуміли довести це в дослідженні, опублікованому в журналі «Клінічна психологія» в 2016 році.
І наприкінці, для людини, яка серйозно займається математикою, математичні формули, рівняння й інші логічні та математичні завдання втілюють собою красу, гармонію і доставляють таке ж естетичне задоволення, як музика, мистецтво і гарний жарт, стверджує група дослідників з декількох університетів Великої Британії.
Як навчитися відчувати радість і насолоду від занять математикою, розповідає відомий американський математик, випускник Гарвардського університету, Стівен Строгац, який на сторінках своєї книги «Задоволення від X» з ентузіазмом, просто і зрозуміло, пояснює найзначніші математичні ідеї.
План заходів Надеждівського ЗПЗСО
щодо підвищення якості
математичної освіти ( Рік математики)
на 2020 – 2021 н.р.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін проведення |
Відповідальний |
1. |
Оформлення газети «Юний математик» |
Протягом навчального року |
Вчитель математики |
2. |
Забепечення проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед учнів та батьків щодо важливості вивчення математики. |
Протягом навчального року
|
Вчитель математики |
3. |
Створення рубрики «Рік математики» на веб-сайті школи і розміщення інформаційних матеріалів та цікавих завдань з математики. |
Протягом навчального року
|
Вчитель математики та вчителі початкових класів |
4. |
КОНФЕРЕНЦІЯ «Внесок українських вчених у розвиток математики» |
Вересень 2020р |
Вчителі математики |
5. |
Конкурс малюнка з геометричних фігур (учні школи) |
Жовтень, 2020 |
Вчителі математики
|
6. |
Інтелектуальна гра «Мужність проти краси» 8 та 10 класи |
Листопад,2020 |
Вчитель математики |
7. |
Конкурс малюнків за координатами . Учні 8-9 кл. |
Листопад, 2020 |
Вчитель математики |
8. |
"НОВОРІЧНИЙ МАТЕМАТИЧНИЙ ЕКСПРЕС" ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 5-Х КЛАСІВ |
Грудень, 2020 |
Вчитель математики |
9. |
Перегляд презентації «Пам’ятники числам» |
Вчитель математики |
|
10. |
Позакласний захід для учнів 6 класу «Шалені числа» |
Січень, 2021 |
Вчитель математики |
11. |
Тиждень математики фізики та інформатики |
Лютий, 2021 |
Вчителі математики, фізики та інформатики |
12. |
Участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру». |
Березень,2021 |
Вчителі математики та початкових класів
|
13. |
Лінійка, присвячена Міжнародному Дню числа π (14 березня) |
Березень,2021 |
Вчитель математики
|
14. |
Перегляд презентації «Математичні символи» |
Березень,2021 |
Вчитель математики |
15. |
Інтелектуальна гра : «Що? Де? Коли?» 9 клас |
Квітень,2021 |
Вчитель математики
|
16. |
Усний журнал «Математика в кіномистецтві», 8-11 класи |
Квітень,2021 |
Вчитель математики |
17. |
МАТЕМАТИЧНА ГРА ДЛЯ УЧНІВ 9-10 КЛАСІВ |
Квітень,2021 |
Вчитель математики |
18. |
Квест 9-11 класи «Шкідливі звички в цифрах» |
Травень,2021 |
Вчитель математики |
19. |
Турнір юних математиків 7 клас |
Травень,2021 |
Вчитель математики
|
Президент України Володимир Зеленський оголосив 2020-2021 навчальний рік Роком
математичної освіти в Україні. Відповідний указ оприлюднений Офісом Президента України. Детально ознайомитися з указом можна за
посиланням
https://www.president.gov.ua/documents/312020-32165
Метою проведення Року математики в Україні є створення
можливостей для рівного доступу українських школярів до сучасної та якісної математичної освіти та формування у них належного рівня математичної компетентності.
У рамках проведення Року математики Кабінет Міністрів України 25 червня 2020 року розробив та затвердив комплекс заходів, який включатиме впровадження у навчання сучасних практико-орієнтованих засад, розроблення електронних навчальних ресурсів, створення умов для забезпечення сучасного рівня викладання математичних дисциплін, зокрема із застосуванням ефективних технологій формування та розвитку математичної компетентності учнів. Також передбачається вивчення та впровадження досвіду держав, які демонструють високі показники з математичної компетентності за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA.
Згідно з планом, протягом 2020-2021 навчального року, заплановано:
розширити мережі математичних гуртків у закладах загальної середньої та позашкільної освіти;
У квітні 2021 року також заплановано створити безкоштовний математичний онлайн-ресурс та розробити відповідний контент для учнів та вчителів математики.
Починаючи з травня 2021 року, здобувачі повної загальної середньої освіти складатимуть обов’язкову державну підсумкову атестацію у формі ЗНО з математики.
Протягом червня-серпня 2021-го планується організувати літні "математичні школи" для вчителів та учнів, а на листопад заплановано відкриття Музею науки.
Як відомо, ідея проведення Року математичної освіти в Україні була ініційована після оголошення результатів міжнародного дослідження математичної компетентності PISA-2018, в якому взяли участь українські школяри.
За матеріалами сайту Міністерства освіти і науки України